Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta
Szanowni Państwo,
Od 1 marca 2024 r. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta jest czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu, aby jeszcze skuteczniej wspierać pacjentów w rozwiązywaniu trudnych sytuacji. Doświadczeni specjaliści zapewnią najwyższy standard obsługi pacjentów. Przez całą dobę gotowi są niezwłocznie podjąć interwencję w każdej trudnej sprawie, zwłaszcza zagrażającej życiu i zdrowiu pacjentów. Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta.
Całodobowa infolinia jest dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800 190 590 zapewniając łatwy i szybki dostęp do pomocy.
Wierzymy, że jest to istotny krok dla poprawy bezpieczeństwa pacjentów. Jestem przekonany, że przyczyni się to do zwiększenia poziomu ochrony praw pacjentów, zwiększenia świadomości pacjentów oraz poprawy efektywności korzystania z usług systemu ochrony zdrowia.
Zachęcam również do przekazania informacji o rozpoczęciu realizacji kolejnej edycji projektu ,,Łączy nas pacjent’’, którego celem są wspólne działania Rzecznika Praw Pacjenta i organizacji pozarządowych. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Infolinii 800 190 590, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji. Dzięki temu uzyskają kompleksową informację i wsparcie w zakresie danego schorzenia lub obszaru opieki zdrowotnej. Szczegóły projektu oraz materiały graficzne do pobrania znajdą Państwo na naszej stronie internetowej, pod linkiem https://www.gov.pl/web/rpp/laczy-nas-pacjent-2024
Z poważaniem
Bartłomiej Chmielowiec
RZECZNIK PRAW PACJENTA